Een goede slogan verzin je niet zomaar!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Vandaag kwam ik op een spontaan idee. Ik dacht ik ga een blog schrijven over een bekende slogan. Zelf houd ik enorm van slogans. Sommige onthoud je heel gemakkelijk als er een vrolijke melodie inzit. Een mooi voorbeeld hiervan is natuurlijk: Steeds verrassend, altijd voordelig! Dan heb ik het natuurlijk over het Kruidvat.

Maar er is ook een nieuwe slogan waar ik mijn vraagtekens bij hem. De nieuwe slogan van de Blokker slaat een beetje de plank mis. Laat ik wel positief beginnen, ik ben fan van de Blokker. Dat zijn hele leuke gezellige winkels. Daar mag ik dan ook graag rond kijken, vooral met de feestdagen. Dan ziet het er heel leuk en gezellig uit.

De slogan die Blokker nu heeft klinkt zo: ”Blokker, fijn dat wij er zijn”. Sorry? Fijn dat wij er zijn? Serieus, zeggen ze dat nu echt over zichzelf? Wie bepaald dat het fijn is dat Blokker er is? Ik denk nog altijd de consument. Natuurlijk is het fijn dat Blokker er is. Maar om dit nu van jezelf te zeggen, vind ik best opmerkelijk. 

In de reclame komt dat gevoel van ”fijn dat wij er zijn” niet echt goed tot haar recht. Wie zou deze slogan bedacht hebben? Ik denk iemand die met veel plezier naar zichzelf kijkt. Daar is natuurlijk niets mis mee, deze blog is er niet om iemand of iets te beledigen.

Het is juist leuk om net even verder na te denken over iets dan normaal. Vooral als het om taal gaat. Een voorbeeld van mij is toch wel Paulien Cornelisse. Zij heeft twee leuke boeken geschreven over allerlei taalfeitjes. Als je dit boek leest, ga je veel meer op taal letten dan daarvoor.

Zo ben ik dus diep gaan nadenken over de slogan van de Blokker. Iedereen weet dat het niet heel lekker gaat bij de Blokker. Dus is het een mooie gelegenheid om een nieuwe slogan te bedenken. Maar deze vind ik niet echt passen bij de Blokker. Ik zou het juist omdraaien als ik de bedenker van de slogan zou zijn.

Van ”fijn dat wij er zijn” had ik misschien gezegd: ”fijn dat u er bent”. Daarmee wek je de indruk dat je blij met met de consument die in de winkel komt. Maar ”fijn dat wij er zijn” is niet echt heel echt Blokker. Wel geeft het reden tot nadenken. Dat is dan wel weer goed van deze slogan.

Het blijft in je gedachten spelen en misschien ga je dan wel automatisch naar de Blokker toe. Misschien is het dan juist wél fijn dat de Blokker er is. Het is ook heel fijn dat de Blokker er is. Wat ik eerder al aangaf, ik kom er graag. Soms erger ik me aan hoe de indeling is, of hoe het gepresenteerd staat, maar hey fijn dat Blokker er is.

Staat er een leuk artikel in de winkel zonder prijs, toch fijn dat Blokker er is. Een goed verkoopgesprek, fijn dat Blokker er dan ook is. Het is gewoon fijn dat Blokker er is. Alleen jammer dat de consument dat nog niet wist. Het is jammer dat de Blokker dit zelf moest benoemen. De klanten liepen blijkbaar massaal naar de (goedkopere) concurrent.

Maar hallo, fijn dat Blokker er is. Nu ik er nog verder en dieper over aan het nadenken ben vind ik het eigenlijk wel fijn, dat Blokker er is. Toch blijf ik er bij dat het best bijzonder is, dat een winkel het fijn vindt dat zij er zijn. Dat zij er zijn voor de consument, die dit blijkbaar toch was vergeten.

Zo zie je maar weer, soms is een slogan best grappig. Ik vind het een leuke slogan om te verwerken in een nieuwe blog. Fijn dat mijn blog er is. Dat zou een slogan van mij kunnen zijn. Maar deze lijkt teveel op die van de Blokker. Dus zal ik deze niet overnemen.

sebasboers.wordpress.com fijn dat je de blog leest! 

Advertenties

Een gedachte over “Een goede slogan verzin je niet zomaar!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s