Recensie:Ik hou van Holland: Verjaardagsspel

ik-hou-van-hollandZaterdagavond ging het leukste spelprogramma van Nederland weer goed van start. In totaal keken er weer 1.841.000 kijkers naar Ik hou van Holland. Een leuk onderdeel van Ik hou van Holland is toch wel het Verjaardagsspel. In deze ronde moeten de Bekende Nederlanders een ‘bom’ doorgeven. Het is de bedoeling om deze ‘bom’ niet op schoot te houden wanneer deze ‘ontploft’.

Nu is het mogelijk om dit ook zelf thuis te spelen! Spellenmerk Identity Games heeft dit spel op de markt gebracht. De verpakking ziet er precies zo uit als in de studio, maar dan wel een stuk kleiner. Het verjaardagsspel wijst zich eigenlijk vanzelf. Maar toch zal ik het nog even toelichten. 

Het eerste wat je moet doen is een kring vormen, hangt van het aantal spelers af. Dan is één speler een soort ‘Linda de Mol’. Deze speler mag de vragen voorlezen die op de kaartjes staan. De vragen zijn soms makkelijk maar soms ook moeilijk. De tikkende ‘bom’ zorgt voor de nodige spanning en hilariteit!

De antwoorden zijn eigenlijk heel eenvoudig, maar onder de druk van de ‘bom’ is antwoord geven soms best lastig. Het spel heeft veel vragen voor veel speelplezier. Mocht je ooit alle vragen uitgespeeld hebben, dan kun je altijd nog losse kaarten kopen, boordevol nieuwe vragen.

Met het Ik hou van Holland verjaardagsspel haal je de gezelligheid van het programma nu heel eenvoudig in huis. Niet alleen leuk op verjaardagen maar ook zeker een aanrader voor bijvoorbeeld Sinterklaas of met Oud & Nieuw!

Zelf heb ik dit spel gespeeld op mijn werk. Na de vergadering/presentatie trakteerde ik het team met dit leuke spel. Iedereen vond het heel leuk maar ook spannend. En gezellig dat het was! Meteen een leuke sfeer dankzij het Verjaardagsspel van Ik hou van Holland!

Dit spel is zeker een aanrader voor leuke verjaardagen of leuke feestdagen! Niet alleen leuk om met vrienden te spelen maar ook zeker met je familie. Wie blijft er rustig en wie wordt nerveus? Ontdek het snel en speel dit Verjaardagsspel zelf!

Je hebt alleen batterijen nodig om dit spel te kunnen spelen!
Veel speelplezier! 

ik-hou-van-holland-verjaardagsspel-normal

Plaats een reactie