Summer Songs extra: Kylie Minogue

piano-362251_1920Zoals de meeste lezers wel weten, schrijf ik best veel. Zo schrijf ik af en toe een eigen blog op mijn eigen website. Maar ik schrijf ook veel voor showbizznetwork.nl. Dankzij deze website heb ik de liefde voor het schrijven weer teruggevonden. In de zomermaanden komt er wekelijks een ‘Summer Songs’  online.

In de editie van afgelopen dinsdag stond Kylie Minogue centraal. Voor wie dat gemist heeft, die blog is hier terug te lezen. Zo scoorde Kylie behoorlijk veel hits. Nu bedacht ik mij ineens een leuk verhaal over Kylie. Laat ik beginnen bij het begin; ik ben een fan van Kylie. Zeker sinds Can’t Get You Out Of My Head uit kwam, werd ik fan van deze zangeres. 

Maar nu komt de leuke herinnering. Ik werkte jaren geleden bij PostNL als postbode. Hierbij sorteerde ik de post voor veel huishoudens. Niet alleen post, maar ook televisiegidsen, weekbladen en ook reclamefolders (toen nog). Dat was best een leuke en gezellige tijd. Vooral tijdens de kerstdagen was het extra gezellig.

Ik weet nog wel dat ik op een zondag, voor kerst, de kerstkaarten mocht sorteren. Nu kende ik elk adres, elke postcode en bijna elk huisnummer uit mijn hoofd. Heerlijk met Sky Radio aan kerstkaarten sorteren. Ik kan het iedereen aanbevelen! Zoek je een leuke bijbaan, ga kerstkaarten sorteren, maar dat geheel terzijde. Ik dwaal een beetje af van de boodschap van deze blog.

Nu had ik de grootste lol met een collega. Het was elke keer lachen met deze man. Vooral omdat hij soms uitspraken had die ik hilarisch vond. Vooral die keer met het Veronica Magazine. Op de cover van jaren geleden stond Kylie Minogue afgebeeld. Waarom zij op de cover stond weet ik niet meer.

Maar mijn grappige collega was erg gecharmeerd van de zangeres. Hij las alleen de naam een beetje verkeerd. Ik zag meteen Kylie Minogue staan. Nu komt het grappige gedeelte van deze blog; mijn collega zag ‘Kiele Monique’ staan. Ik kwam echt niet meer bij van het lachen.

Ik heb zelden zo moeten lachen om een opmerking van een collega. Vooral omdat die collega niet eens door had wat hij nu precies zei. Toen ik heb zei hoe de zangeres echt heette moest hij ook lachen. Maar Kylie werd nooit meer Kylie bij PostNL. Kylie werd omgetoverd tot Kiele Monique.

Geef een reactie

