First Dates VIPS: Op date met een BN’er

Zondagavond zond BNNVARA een speciale editie van First Dates uit. Het ongemakkelijke is volgens mij één van de sterkste punten van het populaire programma. Ik ben geen trouwe kijker, maar ik zet het zeker wel eens aan. Nu werd het wel weer eens tijd voor een speciale editie met Bekende Nederlanders. Dat wordt ongetwijfeld leuke televisie.

Zo was daar Irene van der Laar. Bij haar denk ik vrijwel meteen aan Ranking The Stars. Haar lach is best aanstekelijk. Lachen deed ze dan ook bijzonder veel. Bijna na elke zin volgende een lach. Best knap om dat na elke zin te kunnen doen. Even was er een heel ongemakkelijk moment bij haar date. Haar date wist even niet meer hoe ze heette. Je voelt de schaamte van hem naar haar toe. Gelukkig ging Irene er heel grappig (komt die weer) mee om, haha.

Net toen ik dacht dat het wel leuk zo eindigen, liep het toch anders. De date liet Irene even in de kou staan. Er was geen sprake van romantiek ofzo. Dat is toch jammer, want het leek zo goed te gaan. Overigens wel heel dapper van Irene en de andere BN’ers om mee te doen aan First Dates VIPS. Want ga dat maar eens doen als BN’er met allemaal camera’s om je heen.

Voormalig VVD-gezicht Frist Huffnagel deed ook een gooi naar een date. Hij was, net als Irene, veel aan het lachen. Dat kunnen ze bij de VVD wel goed hé? Dat weglachen. Of is dat een vooroordeel? Nu maakt het mij niet uit of ze iets weglachen. Als er maar gelachen wordt. Want lachen is gezond. Frits was zichtbaar aangenaam over zijn date. Het leek wel aardig te klikken. Vrijdagavond was hij te gast bij Eva Jinek. Hier deed hij heel geheimzinnig over de uitslag over de date. Toch heel mooi als je door First Dates een relatie krijgt?

Tot slot eindig ik me Kasper. Kennen jullie Kasper? Ik moest eerlijk zeggen dat ik hem niet kende. Hij was een date van Gaby Blaaser. Gaby ken ik dan wel weer van GTST. Hij was, wat ik las, niet door naar de ‘finale’ van Gaby’s zoektocht naar de liefde. Dus probeerde Kasper het opnieuw in First Dates. Dat hij uit Hengelo kwam hoefde hij niet te vertellen. Dat verraadde zijn accent al een beetje. Het leek zo fijn en zo leuk. Eindelijk een leuke meid voor Kasper. Maar nee, helaas toch niet. De roos die Kasper kon uitdelen hield hij toch voor zichzelf?

Toch is het wel leuk om naar te kijken. De komende zondagavonden staan dus weer in het teken van daten met BN’ers. Maar tegenwoordig mag je je al snel BN’er noemen. Dus de kans dat je ‘opvalt’ of ‘herkent’ wordt in het datingprogramma is best klein. Alleen de liefde is al heel leuk om naar te kijken.

First Dates VIPS is iedere zondagavond om 20.25 uur te zien bij BNNVARA op NPO 3.

Plaats een reactie