Het jaar 2023 afsluiten met een JA!

Het jaar 2023 afsluiten met een JA!

Het is 31 december 2023. Een mooi moment om eens terug te kijken op het afgelopen jaar. Een jaar waarin veel gebeurd is. Zo kon ik bijvoorbeeld mijn Nederlands inzetten voor mijn werk. De speelgoedwinkel, Smyths Toys, heeft inmiddels drie winkels in Nederland geopend. Bij dit project mocht ik meehelpen. Een project met veel verantwoordelijkheid.

Project Nederland

Nu kijk ik daar met gemengde gevoelens op terug. Een mooi project met veel verbeterpunten. Zo vond ik het vooral heel erg leuk om de mensen in Rotterdam alles te leren over Smyths Toys. De dankbaarheid van deze mensen gaf mij enorm veel energie. Daar kijk ik echt met veel plezier op terug. Ruim een maand lang was ik daar bijna dagelijks te vinden.

De samenwerking met de andere collega’s van het bedrijf waren heel bijzonder. Daar liepen de emoties soms in een hoog tempo op. Wat was ik blij om weer naar Bremen te gaan. Gewoon mijn eigen team, mensen waar ik goed mee kan samenwerken. Toch heb ik ook leuke contacten overgehouden aan het project Nederland. Zo leerde ik vier collega’s kennen uit Engeland. Hier heb ik enorm veel mee gelachen. Vooral het spelletje ‘Jammerlappen’ deed het erg goed.

Tijdens dit project merkte ik goed wat voor verschil er heerst tussen Nederland en Duitsland. Misschien zie ik het te zwart wit, maar ik heb mij echt verbaasd. Als je allemaal één doel hebt, maar dat allemaal op een andere manier invult, dan krijg je vaak onnodige problemen. Uiteindelijk heb ik goed kunnen afsluiten. Wat voor mij belangrijk was, was de mensen in Rotterdam een goed gevoel geven. Dat is volgens mij meer dan gelukt.

Vakantie

Dan de zomervakantie 2023. Een vakantie met veel regen en lage temperaturen. Ondanks de vele regen, hebben wij weer genoten. Met de caravan zijn we weer in Zwartsluis en in Heemskerk geweest. Een vakantie waarin wij genoten hebben. Tijdens deze vakantie heb ik mijn liefde voor zwemmen weer gevonden. Iets wat ik erg gemist heb. Iets wat ik weer meer wil oppakken. Een goed voornemen voor 2024.

Na de vakantie begon op het werk al langzaam maar zeker de kerstdrukte. In Duitsland is kerst iets groots. Veel groter dan in Nederland. Na Sinterklaas is het in Nederland wel een beetje gedaan. Maar in Duitsland is dat een ander verhaal. Een gezellige, maar ook drukke tijd brak aan. Lange weken, lange dagen, het heeft veel energie gekost. Met als dieptepunt twee keer een week uitvallen. De eerste week was met buikgriep en de andere week met corona.

Ondanks dat is het toch gelukt om alles is goede banen te leiden. Al viel het niet altijd even mee. De kerstperiode is toch altijd iets moois. Zeker een bezoekje aan de kerstmarkt. Dat hoort er nu éénmaal bij. Zo ook dit jaar besloten Flo en ik om er samen heen te gaan. Al viel het weer flink tegen. Het werd een natte boel.

Natte bedoeling

Op de kerstmarkt wilde Flo graag in het reuzenrad. Het reuzenrad was wel een beetje klein en intiem. Een gezellige, klein, reuzenrad waarin wij veel konden zien van de kerstmarkt. Toen onze wagen boven bleef hangen keek Flo mij anders aan dan normaal. Even was ik verbaasd, wat ging hier nu gebeuren?

Daar haalde Flo ringen uit zijn jaszak. Hij vroeg of ik met hem wilde trouwen! Ik was zo enorm blij en verrast. Natuurlijk zei ik meteen ja en kon niet stoppen met glimlachen. Zo zijn wij vlak voor de kerstdagen verloofd. Wij gaan gewoon trouwen. Wanneer en hoe dat weten we nog niet, maar dat we gaan trouwen wel!

Dus het jaar 2023 sluiten wij heel goed af. Met een JA! Een JA voor de liefde. Een JA voor de liefde voor elkaar. Een JA voor een huwelijk. Een JA voor de liefde van mijn leven. Ik weet dat ik gelukkig ben in de liefde. Maar nu kan ik niet stoppen met blij zijn. Een vraag van Flo die mij heel gelukkig heeft gemaakt.

Het jaar 2024 wordt een mooi jaar. Een jaar waarin mij gaan trouwen. Dat gaat hoe dan ook een hoogtepunt worden. Ik kijk er al heel erg naar uit. Ook naar de voorbereidingen. Want het moet een dag vol liefde gaan worden. Een dag waarop JA voor elkaar centraal staat. Met deze JA sluit in deze blog in stijl af.

Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling. Veel liefde, veel geluk, veel gezondheid en veel gezelligheid toe. Dat 2024 een mooi jaar mag worden. Een jaar waarin veel blogs zullen verschijnen. Want ook de liefde voor het schrijven blijft in 2024. Voor nu is dit mijn laatste blog van 2023.

Een gedachte over “Het jaar 2023 afsluiten met een JA!

Plaats een reactie