Bed and Breakfast 2020: Theo en het verbannen waterkokertje

Vrijdagavond is Bed and Breakfast (BenB) avond. Zo waren daar de hippe Theo en Ria. Zij hebben eigenlijk een BenB opgestart omdat ze het leuk vinden om mensen te zien. Heb je daar wel een BenB voor nodig vraag ik mij hardop af. Het idee is wel ergens schattig. Verder viel de poes van Theo op. Mocht ik daar ooit een nachtje logeren, dan wil ik de poes wel even aaien.

Al snel arriveren Anita en Mario. Vooral Anita valt vrijwel direct op. Haar houding is best opmerkelijk. Ze neemt geen blad voor de mond. Wanneer ze hoort dat ze de badkamer moet delen met de andere gasten, is ze allesbehalve blij. Daar wil ze liever niets van weten. Ergens snap ik haar reactie wel. Want in feite is het wel fijn om een eigen douche te hebben. Wachten tot je in de badkamer kan, nee dat doe ik liever niet.

Het tweede koppel arriveert: Jon en Ria. Dat vind ik wel een beetje verwarrend. Twee keer een Ria in één programma. Nu kan de blog heel verwarrend overkomen. Mijn excuses daarvoor, maar voor mij is het ook verwarrend om te schrijven. Maar als ik aan Ria van Jon denk, denk ik aan de schattige stroopwafels op een schoteltje. Heel lieflijk, heel bijzonder en heel kneuterig.

Het uitje vond ik zelf heel erg eng. Kruisboogschieten. Is dat überhaupt een hobby? Ik snap niet wat mensen daar leuk aan vinden. Hierin ben ik dan maar een spelbreker. Niet geschoten is altijd mis moet je maar denken. Maar de koppels hebben ervan genoten, gelukkig. Want ik hoef het tenslotte niet te doen. Na het schieten was het al bijna tijd om te gaan slapen.

Anita kon het niet laten. Ze vond het te warm in de kamer. Zelfs Mario ging even door met ‘zeuren’. Hoe zouden ze zelf naar de aflevering hebben gekeken? Ik denk niet dat Ria en Theo hier heel blij mee zullen zijn. Dat geheel terzijde natuurlijk. De tip van Anita was dat de kachel wel lager mocht bij ontvangst. Voor Ria was het ontbreken van een waterkokertje bijna van levensbelang. Want dat heb je ook echt nodig? Theo boorde haar tip direct de grond in. Er komt geen waterkokertje in de kamer, stel je voor! Hoe durf je dat nog te zeggen! Schaam je je niet?

De BenB van Jon en Ria is een soort sprookjes BenB. Hun winst wordt gedoneerd aan een goed doel. Dat vind ik persoonlijk een heel lief en mooi gebaar. Alleen al daarom zou ik een kamer bij hun boeken. Mensen komen helemaal tot rust, aldus Ria. Nou dat zou ik best willen ervaren hoor. Tot rust komen wil iedereen momenteel wel denk ik.

Nou daar komt Anita weer met een opmerking. Ze moet alweer de badkamer delen. Dit keer met de eigenaren (Jon en Ria) zelf! Dat is helemaal vreselijk. Wederom moet ik Anita gelijk geven. Dat lijkt mij ook niet heel prettig. Zeker niet wanneer alle persoonlijke spulletjes erin staan. Zelfs de medicijnen van Jon en Ria lagen binnen handbereik. Dat moet je niet willen lijkt mij zo.

Het leukste onderdeel van het (verplichte) uitje was stroopwafels maken. Dat lijkt mij heel erg lekker om te doen. Een stroopwafel maken én proeven. Nou daar maak je mij wel heel blij mee. Dus Jon en Ria, mochten jullie meelezen? Ik wil dolgraag een stroopwafel komen proeven! Anita vond het ook heel leuk! Dat vind ik dan weer leuk om te zien, een vrolijke Anita.

Na het ontbijt volgden de tips. Theo en Ria vonden het ontbreken van een televisie niet fijn. Want ja, een televisie is toch wel van levensbelang. Hoe zou het leven er toch zonder televisie uit zien? Nou, dan had ik deze blog ook niet kunnen schrijven. Dus Theo, je hebt een punt hoor. Anita miste een kast in de kamer. Dat vond ze best wel jammer. Er zijn volgens mij ergere dingen die je moet missen op een kamer. Maar wie ben ik om daar iets van te zeggen?

Ik moet eerlijk zeggen. Ik heb een bepaald beeld van Anita. Totdat ik haar BenB te zien kreeg. Wat een onwijs tof idee om een school om te bouwen tot BenB. Het zijn hardwerkende mensen, zij en Mario. De andere koppels kregen het idee dat het een soort hotel was. Nou zo leek het ook echt hoor. Totaal niet te vergelijken met de andere twee. Heel fijn: beide koppels een eigen badkamer. Bonuspunten voor Anita en Mario.

Iedereen haastte zich in een boot voor een tochtje naar het Biesbosch. Daar werd een verhaal verteld over een eendenkooi verteld. Ergens vond ik dat geen leuk verhaal. Hoe eenden werden opgejaagd en gevangen voor consumptie. Maar dat is dan weer een persoonlijke twist aan deze blog. Ik kan niet goed tegen dierenleed.

Ineens zag ik Ria (van Theo) met andere ogen. Voor haar had het ontbijt wel ‘knusser’ gemogen. Daar viel mijn mond bijna van open. Je hebt in een mini hotel geslapen, je krijgt een onwijs lekker ontbijt en dan is het niet knus? Dat is vast een kwestie van (spreekwoordelijke) smaak. Maar dat vond ik een rare opmerking.

Aangezien het allemaal nieuws was vonden Ria en Theo een wissertje wel op zijn plek in de badkamer. Jon miste op zijn beurt weer een tafel in zijn kamer, voor een laptop ofzo.  Terwijl je een hele kroeg tot je beschikking hebt, maar dat geheel terzijde. Daar had je ook kunnen zitten mét je laptop. Die hij overigens niet bij zich had?!

Al met al een hele geslaagde aflevering. Iedereen heeft het weer het beste van gemaakt. Maar er kan er maar één ‘winnen’. Ik zou zelf Theo en Ria als winnaar uitroepen. Daar zou ik mij het meeste thuis voelen denk ik. Al is het alleen maar op die leuke poes! De aflevering werd echter gewonnen door Anita en Mario. Dat hebben zij ook wel verdiend. Gezien wat ze allemaal gedaan hebben met het oude schoolgebouw.

Bed and Breakfast is iedere vrijdagavond om 20.30 uur te zien bij MAX op NPO 1.

Plaats een reactie